Synkroniseringsprogram GoodSync
Her er et gratis og utroligt nemt synkroniseringsprogram. Det kan kopier og lave backup på forskellige måde, samt sætte den til at gøre det automatisk. Smart hvis man skal tage backup af e-mail, hjemmesider mm.
Mulige kopierings/backup løsninger: FTP – SecureFTP – Amazon S3 – WebDAV – WinMobile – Netværk
Download programmet her: GoodSync
1. Når du har installeret programmet kommer billedet nedenfor, her skal du trykke på “Gennemse” i venstre side.
2. Nu kan du så vælge den måde du ønsker at opsætte din synkronisering/backup på. Jeg har valgt at gøre det lokalt på computeren, altså “Min Computer” i toppen af de 7 muligheder der er.
3. Som du kan se har jeg valgt c:\test og c:\intel – De 2 grønne pile viser indstillingerne for dit synkroniserings/backup job du er ved at lave.
4. Nedenfor kan du så se billedet som kommer frem når man har trykket på de grønne pile. Her kan du vælge om det skal være “to vejs” eller fra venstre til højre eller omvendt. Der er en god beskrivelse i bunden, som fortæller meget præcis hvad der sker ved de forskellige muligheder.
5. For at ændre navnet på dit sykroniserings/backup job, skal du højreklikke på på navnet “Nyt job” og trykke “Omdøb”. Det jo kun nødvendigt, hvis du har mange forskellige.
6. Jeg har ændret navnet til “IT-Artikler” og trykket på “Analyser” får at se hvad den vil kører.
7. Når du er klar til at kører programmet, trykker du på “Synk”. Nu går den så i gang med at kører dit synkroniserings/backup job.
8. Hvis du ønsker at sætte den til at kører et job automatisk, skal du trykke på uret – se nedenfor.
9. Nu kommer billedet nedenfor, tryk på “Konfigurer”
10. Her har du så mulighed for at vælge forskellige måder at kører dit job på automatisk, vælge den som passer bedst til dig.


Tags |
Deltag i debatten, skriv en kommentar!