Forside » Gæsteindlæg

Tips og tricks til e-mail markedsføring

Announce:

Markedsføring har haft en stigende interesse igennem de sidste par år, som især ses på de sociale medier, så som Facebook og Instagram. Flere og flere virksomheder benytter sig af disse kanaler for at markedsføre deres produkter og så vidt muligt prøve at skabe et salg, hvilket er grunden til den store mængde tilstedeværelse af virksomheder, på sociale medier.

E-mail markedsføring er også blevet mere populært og rigtig mange virksomheder benytter sig også af denne type af markedsføring, da man har mulighed for at skrive direkte til kunder og potentielle kunder.

Hensigten med e-mails

For virksomheder er det oplagt at få deres kunders e-mails, hvilket er muligt, hvis kunden tilmelder sig et nyhedsbrev eller en konkurrence, hvor de skal angive e-mails. Dernæst har virksomheden naturligvis også kundens e-mail i deres database, hvis kunden har foretaget et køb.

Hensigten med e-mails markedsføring er at så vidt muligt overtale de overvejende kunder om at foretage et køb. Ydermere kan hensigten også være at sprede information og viden om sine produkter og selve virksomheden, så kunden slipper for at lave yderligere research, men får alt relevant information i deres e-mail og dermed hurtigere bliver overbevist om, at netop jeres produkt er det rigtige.

De mange muligheder

Med henblik på e-mail markedsføring er der mange valg og muligheder man skal træffe, når man udsender e-mails. Hvad skal hovedemnet være i den pågældende e-mail og hvad skal modtageren af e-mailen bruge indholdet til. Mange virksomheder vælger at sende rabatkuponer og nye tilbud til potentielle kunder, som derved så vidt muligt skal prøve at overtale kunden til at foretage et køb.

Hvis man er nysgerrig på e-mail markedsføring og ønsker yderligere information, kan man læse den ultimative guide til e-mail marketing, hvor man kan få langt større viden og uddybet hvad brugbarheden af e-mails markedsføring kan benyttes til i sin egen virksomhed.

Opfølgning

Udover at e-mails kan benyttes til markedsføring, kan de yderligere blive benyttet til at følge op, efter kunden har foretaget et køb. Herved kan man spørge om hvad de mener om forløbet med køb og leveringen, om de synes det var tilfredsstillende og om de har nogle forbedringspunkter, som man kan bruges til at forbedre oplevelsen for fremtidige kunder.

Dernæst kan man spørge kunden om hvorvidt de var tilfredse med det købte produkt, eller om de har kritik til produktet. Hvis man sælger t-shirts kunne det eksempelvis være, om kunden mener at kvaliteten levede op til deres forventninger, som derved igen kan bruges til forbedringer for fremtidige kunder.

Summary
Tips og tricks til e-mail markedsføring
Article Name
Tips og tricks til e-mail markedsføring
Description
Announce: Markedsføring har haft en stigende interesse igennem de sidste par år, som især ses på de sociale medier, så som Facebook og Instagram. Flere og flere virksomheder benytter sig…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 16 okt 2020 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.