Søgemaskinerne vinder frem for danske virksomheder
Det bliver vigtigere og vigtigere, at have de rigtige positioner på de rigtige søgninger hos Google, og det giver travlhed hos nogle af landets førende konsulenter.
Mange større virksomheder har gennem mange år afsat svimlende beløber af deres markedsføringsbudgetter til printede annoncer i aviserne, samt TV-reklamer på alverdens TV-kanaler. Men det er som om, at det er gået op for firmaerne, at danskerne ikke rigtig gider traditionel og irrelevant reklame, for flere og flere investerer deres markedsføringskroner i SEO og online markedsføring generelt.
Tidligere har der været både traditioner og manglende forståelse til hinder for, at de danske virksomheder kastede sig over de digitale platforme, men de senere års mange succeshistorier om online vækst, har fjernet de mange forbehold, og det kan mærkes hos en af landets helt store profiler indenfor online markedsføring, Henrik Bondtofte.
SEO får større fokus
Henrik Bondtofte er direktør hos Bondtofte & Co, hvor man beskæftiger sig med professionel SEO, og han kan sagtens mærke, at flere og flere virksomheder kaster sig ud i at arbejde aktivt med deres hjemmesider og deres placeringer hos Google.
– Vi har en stor tilgang af kunder, som nu har indset, at deres fremtidig vækst ligger hos Google. Det er ofte helt tydeligt, at deres site er udviklet med henblik på at se godt ud, men det fungerer sjældent optimalt, og det giver os en masse at arbejde med. Det interessante her er faktisk, at de fleste går i luften med nye løsninger, som er lavet efter de bedste intentioner, men som med tiden – grundet ændringer og opdateringer – ender som direkte udfordringer i forhold til gode placeringer – Heldigvis, kan vi hjælpe dem alle tilbage på rette fod, siger Henrik Bondtofte.
Bondtofte & Co hjælper virksomheder med rådgivning, men underviser også medarbejdere i de forskellige discipliner indenfor SEO. Det kan være på Linkdagen, eller et seo for begyndere kursus.
Også annonceringen vinder frem
Ifølge Henrik Bondtofte er det ikke kun arbejder med det man indenfor søgemaskiner kalder de organiske resultater, som vinder frem. Også annonceringen i Google vækker de danske virksomheders interesse.
– I samme stil med at virksomhederne bliver opmærksomme på de organiske søgninger, oplever vi også stor interesse for Adwords, og derfor har vi tilknyttet vores egen adwords-ekspert, som giver vores kunder øget trafik og god økonomi på det. Kombinerer man SEO med Adwords er det en af de situationer, hvor 1+1 er lig med 3. For det hæver trafikken markant, og det ender i øget omsætning, hvis du har en god forretning, siger Henrik Bondtofte.
Hos Bondtofte & Co oplever man øget tilgang af kunder, og det er et gennemgående billede på de danske bureauer, som for alvor forstår sig på online markedsføring og søgemaskineoptimering (Klik her for at læse en større guide om netop dette).
Tags |