Forside » Gæsteindlæg

SEO: Sigt ikke for højt

 Jeg er ikke SEO-ekspert, det kan jeg lige så godt indrømme. Men jeg ved efterhånden en hel del om emnet og kan efterhånden godt se, hvem der sejrer og hvem der taber. Jeg har selv haft nogle sider, hvor der ikke har været fokus nok på et specifikt emne eller, hvor keywordet simpelthen har været for optimistisk. Det tror jeg er en fejl, som rigtigt mange begår og jeg vil hermed gøre mit for, at det ikke sker for dig.

Landet ligger nemlig sådan, at hvis man gerne vil skrive om powerbanks, USB-stik, forbrugslån eller et af de andre meget eftertragtede søgeord. Så er der bare ikke specielt gode muligheder på Google.

Javist – Den gyldne regel fra utallige guides, om at keywordet bare skal have 1000+ søgninger og siderne på listen helst ikke skal have pagerank 9, den er da opfyldt. Men derfor kan domænerne og folkene bag altså sagtens give den gas på et niveau, hvor du som nybegynder i en verden af Google, slet ikke kan følge med.

Resultatet er en side, hvor du fokuserer helt vanvittigt meget på et enkelt keyword og ikke når dit mål. En gigantisk skuffelse. Derfor:

 

Valg af keyword – Vær genial

I dagens Danmark, uden kæmpestore SEO-erfaringer eller et vanvittigt netværk. Da er du simpelthen nødt til at være genial. Jeg selv har for nyligt lavet en side om Pizzasten – Det er der ikke ret mange der har.

Det vil altså sige, at trods det at keywordet har langt over 1000 søgninger månedligt og der er en håndfuld lignende lige op af det. Så har det være relativt nemt at komme til tops.

Så er du dygtig indenfor et lidt specielt emne, er der rigtigt gode muligheder. Ellers kan du også bare være god til at læse, analysere og finde frem til hele nettets gode råd om et nettet. Dem samler du så, på et lækkert affiliatesite, webshop eller hvad du nu har lyst til.

Alt dette naturligvis efter, at du har benyttet dig af Google Adwords Keyword Tool, til at finde et keyword med en passende mængde trafik.

 

Longtails

En del af at være genial, som generelt er meget populært lige for tiden, er at benytte sig af longtails. Longtails betyder ”lange haler”, altså keywords med lange endelser. Eksempelvis kunne det være ”super lækker lagkage til fødselsdag” – såfremt nogle rent faktisk søger på dette. Igen er det bare ind i Google Adwords og kigge sig omkring.

Her er filosofien meget klar: Hellere 100 keywords med 20 søgninger, end 2 keywords med 1000. Simpelthen fordi ingen har skrevet den sætning du er på vej til før. Dermed lander du næsten med det samme i toppen af søgningen og får hurtigt lidt trafik i gang.

 

Andre promoveringsmuligheder

Kan du ikke finde det helt rigtige keyword, som ikke er alt for udfordret. Ja, så er der altså også markedsføringsmetoder i verden end bare lige Google og andre søgemaskiner. Du kan både bruge Google Adwords til at smide dine reklamer direkte imod toppen af Google. Du kan bruge sociale medier som Facebook, Twitter og Instagram til at skaffe dig masser af likes og dermed konvertere en del trafik. Og sidst, men ikke mindst, kan du lave offline-kampagner med plakater, bannere og andre traditionelle reklameringsmetoder. Noget mange glemmer er muligt!

 

Giv den gas!

Jeg håber du har fået bare en anelse ud af dette indlæg og ønsker dig held og lykke med arbejdet!

 

Af Simon Hansen – http://finddating.dk/

Summary
SEO: Sigt ikke for højt
Article Name
SEO: Sigt ikke for højt
Description
 Jeg er ikke SEO-ekspert, det kan jeg lige så godt indrømme. Men jeg ved efterhånden en hel del om emnet og kan efterhånden godt se, hvem der sejrer og hvem…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 3 okt 2015 - 1 Kommentar

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

1 Kommentar »