Forside » Gæsteindlæg

Sådan analyserer du dine konkurrenters SEO med SEMrush

Sponsoreret indhold:

Denne artikel er en guide til at tjekke dataen for dine konkurrenters hjemmesider ved hjælp af hjemmesiden SEMrush. Du kan b.la. tjekke hvilke backlinks der bliver trykket på og sider som deres reklamer peger hen imod. Skulle du være i tvivl om et begreb kan du også føre musen på et ikon som fortæller dig den præcise definition. Så nemt er det at undersøge trafikken hos de konkurrerende hjemmesider. Men hvordan tjekker man de forskellige funktioner og hvilket værktøj er mest relevant for din analyse. Alt dette gennemgår vi i guiden.

SEMrush alternativer

Godt nok er vi lige begyndt at introducere SEMrush for dig, men vi ved at det ikke nødvendigvis kan være til hjælp for alle. Enten er det uoverskueligt ved første blik eller også tænker du at det er for dyrt. Uanset hvad har vi en løsning. Selvom værktøjet kan være lidt for kompliceret for mange, er der også mange SEMrush alternativer. Vi kan tilbyde Morningscore, en side som selv brander sig som et alternativ til værktøjet. De byder på en prøveversion så du kan få en fornemmelse inden du køber fuld adgang til Morningscore. De har også gode SEO-værktøjsfunktioner som giver dig mulighed for at følge med i andre hjemmesider.

Søg på andre hjemmesider ved hjælp af få klik

Når du klikker dig ind på SEMrushs hjemmeside kan du måske blive overvældet af de nye indtryk. Faktisk er det ret overskueligt end man tror. I venstre side har de lavet en oversigt over de forskellige SEO-værktøj. De individuelle links viser en søgebjælke hvor du kan indtaste navnet på din valgte hjemmeside. Hvert link giver dig et mere avanceret indblik i f.eks. hvilke bestemte keywords der bliver søgt på. Ønsker du et generelt overblik over konkurrerende hjemmesider kan du gå tilbage til startsiden og skrive en hjemmeside i søgefeltet. Det er ganske enkelt at bruge SEMrushs værktøj.

Hvilke værktøjer er relevante?

Når du undersøger andre hjemmesider, er det væsentligt at kigge på deres trafik. Gennem SEMrush får du b.la. et konkret tal over hvor meget af hjemmesidens trafik er organisk eller betalt. Du kan også se deres konkurrenter og hvor hyppigt de anvender de samme keywords som andre. Således kan du selv få inspiration til hvordan du kan optimere og synliggøre din hjemmeside på populære søgemaskiner. SEMrush viser også hjemmesidens backlinks og ankertekst som gør linket mere spændende at klikke på. Når man analyserer de individuelle keywords og backlinks kan man se at der er flere målgrupper at henvende sig til. Måske er din hjemmeside helt ny og du ikke har prøvet at arbejde med SEO før. Derfor er SEMrush en rigtig god trædesten til at gennemskue dine konkurrenter og lade din hjemmeside blive set af nye besøgende før dem.

 

Summary
Sådan analyserer du dine konkurrenters SEO med SEMrush
Article Name
Sådan analyserer du dine konkurrenters SEO med SEMrush
Description
Sponsoreret indhold: Denne artikel er en guide til at tjekke dataen for dine konkurrenters hjemmesider ved hjælp af hjemmesiden SEMrush. Du kan b.la. tjekke hvilke backlinks der bliver trykket på…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 2 jun 2021 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.