Når et IT-firma skal flytte kræver det specialisthjælp
Vi har alle prøvet at flytte privat, og som ung er det noget med en lejet varebil, en flok venner og nok øl og pizza til at holde den kørende. Så snart det drejer sig om en erhvervsflytning er sagen en helt anden.
De fleste virksomheder der flytter i noget større eller bare flytter lokationen til andre lokaler, vælger at hyre et flyttefirma til at stå for flytningen. Der er bare meget mere, der kræver organisering og planlægning for at det hele går smidigt i forbindelse med flytningen.
Det gælder om at minimere tab
Som virksomhed er tid penge og det tidsrum, hvor man ikke har et kontor med møbler, computere og de nødvendige redskaber, er tid, hvor der ikke bliver arbejdet. Med andre ord hvor der ikke er indtægter i virksomheden, men stadig udgifter til løn og meget andet. Derfor vil man som virksomhedsejer gøre hvad man kan for at minimere ”nedetiden”. Her vil investeringen i at bruge et flyttefirma med ekspertise i erhvervsflytninger altid give mening økonomisk.
IT-firmaer er noget helt specielt
Én ting er at flytte et almindeligt kontor, men er virksomheden i IT-branchen, så ser det endnu mere kompliceret ud at flytte til nye lokaler. De fleste IT-virksomheder har en del specialudstyr, der skal pakkes forsvarligt og behandles professionelt.
Herudover bliver det for alvor alvorligt, hvis der også skal flyttes servere. Når en eller flere servere skal flyttes rent fysisk, så skal det gå lynhurtigt før serveren igen er tilknyttet netværket på det nye sted. I tilfældet at virksomheden stiller sin forretning til rådighed online for kunder, vil der i perioden, hvor serverne flyttes være nedetid for kunderne, hvilket både er til gene for disse og samtidig koster IT-virksomheden penge.
I Århus findes et firma, der har styr på det
Århus er én af de byer i Danmark, der huser mange IT-virksomheder og byen har et stort iværksættermiljø. Derfor er det passende at én af landets store eksperter i professionelle virksomhedsflytninger også ligger i Århus: Flytteforretning Varebilnu.
Med dette fiyttefirma følger der meget mere end selve flytningen med. De starter altid med at sende en konsulent ud til jer for at afklare alle virksomhedens behov. Herefter gives der et tilbud med en tidsplan og en fast pris.
Inddrag medarbejderne
Hvis du som virksomhedsejer og chef planlægger en flytning af virksomheden, er det vigtigt at du også på rette tid inddrager medarbejderne i processen, så de ikke føler, at det er noget der trækkes henover deres hoveder. For det første er der med garanti flere brand medarbejderstaben, der har ressourcer og kompetencer til at hjælpe i forbindelse med planlægningen af udførslen af den forestående flytning. For det andet kan en flytningen af arbejdspladsens adresse, have private konsekvenser for de ansatte, som gerne skal have tid til forberede sig både praktisk og mentalt på at skulle møde op på en ny adresse.
Tags |