Forside » Gæsteindlæg

Kunden i centrum

Det vigtigste i en virksomhed er kunden. Kunden er altid i centrum. Hvis der ikke er nogen kunder er der ikke nogen forretning. Du kender det sikkert at du arbejder på højtryk for at kontakte nye kunder og holde de eksisterende ved lige. Det kræver en masse tid og du kan let miste overblikket over hvem du har som kunder og hvornår du sidst har kontaktet dem.

Samtidig med alt det andet du også skal, så er det ikke det der er fokus på når du bare gerne vil sælge. Men det er 6 gange nemmere at holde fast i en eksisterende kunde end at finde en ny.

Hvis du kunne få hjælp til at holde styr på kunderne, så du altid ved hvornår du skal kontakte dem, altid ved hvad du sidst har talt med dem om og har en liste af kunder du kan kontakte løbende, ville det så være noget for dig?

Hvad er et CRM system

Der findes nogle kundestyringssystemer, som netop holder styr på alle disse opgaver, så du kan læne dig tilbage og øge dit salg. Systemerne kaldes for CRM systemer, CRM står for Customer Relationship Management og almindeligvis er det nogle store tunge programmer, som ligger på virksomhedens computer, hvor man skal have adgang til for at se sine kunder og rette i databasen.

Er det noget for dig?

Nogle gange kan det være en udfordring at komme i gang med at bruge sådan et stort program og måske er det lidt overkill i forhold til dit firmas størrelse. Heldigvis findes der også nogle online versioner, hvor du kan gøre præcis det samme, men du har bare større frihed, da du kan tilgå dine kontakter hvor som helst fra.

På den måde kan du samle alle dine kontakter online med for eksempel webCRM, så dine sælgere i marken eller blot dig selv når du er væk fra kontoret, kan holde styr på din kalender, dine aftaler, dine kontakter og dermed fokusere på det vigtigste i virksomheden, nemlig kunden.

Når du er mere struktureret kan du bedre få overblik og du kan nemt komme videre med næste aktivitet. Samtidig kan du med det online system segmentere dine kunder, så du kan målrette dine salgsaktiviteter. Der er ikke noget der kommer af sig selv, men med strukturering kommer det hele lettere.

Summary
Kunden i centrum
Article Name
Kunden i centrum
Description
Det vigtigste i en virksomhed er kunden. Kunden er altid i centrum. Hvis der ikke er nogen kunder er der ikke nogen forretning. Du kender det sikkert at du arbejder…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 2 dec 2016 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.