Forside » Gæsteindlæg

Hvorfor er det vigtigt at bruge Google Tag Manager?

Der findes et hav af forskellige værktøjer, der kan måle effekten af din digitale indsats. Der er dog ikke mange af dem, der kan konkurrere med Google Tag Manager (GTM). Det kan nemlig ikke blot måle din indsats, men kan også hjælpe dig med at maksimere den, da du kan lære om, hvor du bør skrue lidt op for din indsats.

Det er dog vigtigt, at det gøres klart, at GTM ikke er et værktøj, der bruges for sig selv. Det fungerer nemlig som et led mellem din webside og øvrige værktøjer såsom Google Analytics, Facebook Ads mv. Du kan måle et væld af forskellige ting med Google Tag Manager, hvilket blandt andet inkluderer følgende:

  • Henvendelser via kontaktformularer
  • Tilmeldinger til nyhedsbrev
  • Opkald
  • Transaktioner på e-handelssider
  • Omsætning på din webshop
  • … og meget mere

Den klare fordel ved GTM er ikke, at det er i stand til at måle og indsamle data. Det er, at det er i stand til at sende din data videre til øvrige analyseværktøjer og annonceplatforme. Derfor kan du bruge den indsamlede data i blandt andet Google Analytics, Facebook Ads, Pinterest Ads og flere andre tredjepartsværktøjer.

Hvordan kan du bruge Google Tag Manager?

Google Tag Manager er et værktøj, du kan bruge til at få en god forståelse for, hvordan din digitale marketing klarer sig. I et sådant tilfælde er det en god idé, at du anvender Google Tag Manager i samarbejde med Google Analytics. Hvis du gør det, så er du nemlig sikret, at du får det maksimale ud af de indsamlede data.

Hvis du gør brug af disse to værktøjer, åbner du op for et hav af forskellige muligheder. Du kan bl.a. evaluere på, hvilke kanaler, der skaber flest konverteringer, leads, tilmeldinger til dit nyhedsbrev mv. Det er en fordel, da det betyder, at du kan få et overblik over, hvordan du kan få mest muligt ud af dine marketingkroner.

Sagt på en anden måde, så kan du se, hvilke kanaler, der giver dig den største værdi for pengene. I og med, at de fleste forretninger i dag benytter et hav af forskellige kanaler til at markedsføre sig på nettet, er det ikke alle, der har styr på, hvilke af dem, der klarer sig bedst. Det kan du få styr på med Google Tag Manager.

Få professionel hjælp til opsætningen af Google Tag Manager

Det er ikke alle, der kender til Google Tag Manager. Det er heller ikke alle, der ved, hvordan man sætter det op. Hvad enten du er i den ene eller anden kategori, er det vigtigt, at du ikke selv giver dig i kast med at sætte det op. I stedet skal du alliere dig med et professionelt bureau, der kan varetage dette for dig.

Hvis ikke du allerede er i gang med at bruge GTM, skal du ikke tøve med at bruge penge på at få sat det op. Du vil opleve, at du i løbet af kort tid har tjent din investering hjem igen. Faktisk er det nemt at sætte op, og derfor koster det heller ikke det store. Derfor er det også hver en krone værd.

Summary
Hvorfor er det vigtigt at bruge Google Tag Manager?
Article Name
Hvorfor er det vigtigt at bruge Google Tag Manager?
Description
Der findes et hav af forskellige værktøjer, der kan måle effekten af din digitale indsats. Der er dog ikke mange af dem, der kan konkurrere med Google Tag Manager (GTM).…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 7 jul 2020 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.