Forside » Sidens nyheder

Guide til at starte din egen webshop

At lave en webshop er en billig måde at starte en B2C virksomhed på. Du skal ikke ind og finde lokaler, betale indskud, bruge penge på at indrette osv. En webshop kan være utrolig billig i opstart, hvis du blot bruger lidt tid på research. De fleste webshop systemer som WordPress m. WooCommerce eller Shopify er næsten en out-of-the-box løsning, hvor du kan starte med at oprette produkter med det samme. Begge systemer har helt fantastiske temaer du kan købe, eller downloade gratis. – Her kan du slippe afsted med at betale omkring 600 kr.- for et tema, hvorefter din webshop er helt designet.

Før du går i gang med at springe ud i webshop verdenen skal du have afklaret følgende:

-          Hvilket system/CMS skal jeg vælge?

-          Hvilken betalingsgateway skal jeg vælge?

-          Hvad skal jeg sælge?

-          Hvem skal jeg sælge til?

-          Hvor skal jeg markedsfører min webshop?

Valg af CMS

CMS står for ”Content Management System”, og omhandler en opbygning af en hjemmeside, hvor man kan styre indholdet på den. Der findes utrolig mange webshop systemer derude, og de mest populære er WordPress m. WooCommerce, Shopify, Magento og Prestashop. De fleste nystartede vælger oftest WordPress eller WooCommerce, da de er forholdsvist nemme at gå i gang med, og dækker alle basic funktioner, og mere til. Magento og Prestashop kræver en del knowhow og opsætningsarbejde før løsningen er klar til brug.

Alle webshop systemer har deres for og imod, derfor skal du lave din research, og vurdere hvad du har brug for nu, og hvad du har brug for på sigt. F.eks. hvis du regner med at have din nuværende løsning i lang tid, og du ikke gider anvende at en programmør til at opdatere dit system for dig, så skal du måske anvende en Shopify webshop, da det er en hosted løsning, altså, Shopify håndtere hosting og opdatering for dig. Har du derimod tekniske kompetencer, og vil selv have mulighed for at udvikle, så kunne det være meget fedt med en WordPress eller Magento løsning da du selv hoster dem, og dermed har adgang til din sourcecode.

Valg af betalingsgateway

Din betalingsgateway, er den måde du får dine penge for dine produkter på. Der findes mange gateways du kan anvende. Hvilken en du vil anvende kommer helt an på hvilke funktioner du vil have. Ting du kan vurdere hvilken der er bedst for dig kan komme an på f.eks.:

-          Muligheder for support

-          Pris pr. måned

-          Transaktionsgebyrer

-          Mulighed for abonnementsbetaling

-          Integrationer til dit webshop CMS

Det er ikke alle gateways der kan sammenkobles med alle webshop systemer, men de mest populære gateways, har selvfølgelig integrationsmuligheder til samtlige populære webshop systemer.

Målgruppe for din webshop

Din målgruppe er den segmentering af personer du markedsfører dine produkter imod. Det kan f.eks. være du vælger at markedsføre imod kvinder i alderen 20-25 år der interessere sig for make-up.

Det er vigtigt at du har en specifik målgruppe, for at kunne ramme dem bedst muligt, og mest effektivt.

Markedsførings af din webshop

Der findes rigtig mange måder at markedsfører sin webshop på. Idealt til webshops, er selvfølgelig Online Marketing.

I Danmark anvendes der hyppigst Facebook Ads, Instagram Ads, SEO, Adwords og affiliate. Her der må du kigge på hvor det er mest effektivt at ramme din målgruppe. Du skal tage stilling til en hel del, og det kan du læse om i dette indlæg om Online Marketing.

Summary
Guide til at starte din egen webshop
Article Name
Guide til at starte din egen webshop
Description
At lave en webshop er en billig måde at starte en B2C virksomhed på. Du skal ikke ind og finde lokaler, betale indskud, bruge penge på at indrette osv. En…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 1 okt 2016 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Martin M. Jørgensen

Comments are closed.