Forside » Gæsteindlæg

Få en god start – med 3 gode råd til høj ranking på Google

Danmark ligger i toppen, hvis man regner på forbrug over internettet fordelt på befolkningsantal. DIBS har netop offentliggjort en lang rapport, der viser danskernes forbrug på E-handel. Tallene viser, at danskerne i 2015 brugte intet mindre end 90 milliarder over internettet. Dette var en stigning på lige knap 20 % fra året før, men en stigning på hele 120 %, hvis vi kigger 6 år tilbage.

Dansk Erhverv vurderer endvidere, at den danske E-handel vil runde 100 milliarder inden afslutningen på år 2016. Den stigende brug af digitale platforme, og derved handel over nettet, har gjort virksomheders placering på Google til en essentiel faktor for salget.

En undersøgelse foretaget af Compete viser, at den organiske placering på Google er altafgørende for trafikken på virksomhedernes hjemmesider. Undersøgelsen viste, at dem som ligger nummer 1 i Googles organiske søgeresultater løber med hele 53 % af trafikken. Den viser samtidig, at der er stor forskel på at ligge nummer 1 og nummer 2. Undersøgelsen viste, at nummer 1 får over 3 gange så meget trafik som nummer 2, der kun løber med 15 % af trafikken, når resultaterne vises for brugerne.

Dette viser tydeligt, hvor vigtigt det er at ligge højt placeret i Googles søgeresultater. Her kommer 3 gode råd, der kan hjælpe med at rangere i de organiske søgeresultater

SEO – Få en forståelse en forståelse for søgeoptimering

Søgemaskineoptimering, der i daglig tale også bliver forkortet til SEO, er et ekstremt effektivt værktøj til at skabe større afkast til virksomheden, ved at ranke højere i Googles søgeresultater, og derved få mere trafik ind på hjemmesiden. Det gode ved SEO er, at det er en organisk vækst. Der skal derfor ikke betales for placeringen, ligesom de sponsorerede links man ofte ser øverst i søgeresultaterne.

Hvis man ikke allerede har erfaring med SEO, kan det være en god ide at tage et kursus, eller købe en bog om emnet, da effektiv SEO virkelig kan gøre en forskel for virksomheden. Bigum.co udbyder kurser om digital markedsføring herunder SEO. Det kan derfor være relevant, hvis man er ny inden for digital markedsføring, at sætte sig helt ind i det, så det ikke ender med spildt arbejde.

Vælg et god CMS system til at opbyggelse af hjemmeside

Når man har fundet ud af, hvilken hjemmeside eller webshop man har i sinde at lave, er det tid til at finde det rette CMS system til at udarbejde hjemmesiden i. Et CMS system er det ”program” man laver hjemmesiden i. Der er nemlig forskel på, hvad forskellige programmer er gode til, så det er derfor vigtigt at finde ud af, hvilken type hjemmeside eller webshop, man vil lave, inden man begynder at opbygge hjemmesiden.

Bo-bestyreradvokat.dk er en underside til et større advokatfirma, som omhandler dødsbo, og hvad man skal gøre, som pårørende efter et familiært dødsfald. Hjemmesiden er meget informativ, og det er ikke muligt at købe varer direkte fra hjemmesiden, ved eksempelvis en ”læg i kurv” funktion.
Til denne type hjemmeside kan det anbefales, at vælge det ekstremt brugervenlige CMS system WordPress, der udover at være utrolig brugervenlig, også er relevant, hvis man vælger at lave en overskuelig og informativ hjemmeside.

Ekstern Linkbuilding validerer din hjemmeside i Googles ”hjerne”

Når man har opbygget hjemmesiden er det tid til at skabe noget opmærksomhed omkring hjemmesiden, både i forhold til brugere, men også for Googles algoritme, der i sidste ende rangerer hjemmesiden i søgeresultaterne.

Linkbuilding er utrolig effektiv af søgemaskineoptimeringen. Ekstern linkbuilding går ud på, at eksterne hjemmesider linker til din hjemmeside i artikler, blogindlæg eller lignende. På den måde fortæller det indirekte Google at din hjemmeside er vigtigt. Jo mere validering, des mere relevant er hjemmesiden for Google at placerer højt i søgeresultaterne

Det skal give mening og være relevant

Når man benytter sig af ekstern linkbuilding, er det vigtigt at de artikler, der linkes fra, er relevante i forhold til din hjemmeside. Googles computere er kloge og vil helt sikkert finde ud af, hvad der foregår, hvis man blot indsætter en masse links tilfældigt rundt på diverse sider.

Eksempel:

Jensengenbrug.dk er en virksomhed, der sælger døre, vinduer, sten og meget andet som er i god stand, men er til overs efter en nedrivning. Når man river et kontor ned, vil der altid være en masse ting som kan bruges, og det gør jensengenbrug noget ved.

Hvis man skal linkbuilde til jensengenbrug, er det derfor vigtigt at artiklen der linkes fra, har noget med emnet at gøre, eller noget der kan relateres til emnet. Det går ikke at lave en artikel, der handler om børnetøj med en link til denne virksomhed. Dette vil medføre at brugerne der klikker på linket, føler sig snydt og vil derfor bruge minimal tid på siden, og ofte trykke ”tilbage” med det sammen. Dette fortæller Google at det er skidt hjemmesiden, og det vil i værste fald kunne ende med en straf fra Googles side.

Summary
Få en god start - med 3 gode råd til høj ranking på Google
Article Name
Få en god start - med 3 gode råd til høj ranking på Google
Description
Danmark ligger i toppen, hvis man regner på forbrug over internettet fordelt på befolkningsantal. DIBS har netop offentliggjort en lang rapport, der viser danskernes forbrug på E-handel. Tallene viser, at…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 13 okt 2016 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.