Forside » Gæsteindlæg

Er bannerblindhed reelt en ting – lær mere her

Online markedsføring fylder mere om mere i vores færden på nettet. Det er sjældent vi tænker så meget over det mere, som da det først blev en ting. Er forbrugerne blevet bannerblinde eller virker vores online markedsføring lige så godt som før? Det er superrelevant at give en tanke, når man som virksomhed skal ud og vælge hvilken markedsføring der er mest profitabel for netop dem.

Hvad er reklameblindhed/bannerblindhed

Den online markedsføring er blevet intensiveret og fylder mere og mere i vores hverdag. Internettet er et smuthul for os alle og lige meget hvad formålet er, når vi hopper derpå, popper der med sikkerhed en reklame op. Der er mange forskellige reklamer og bannere på nettet, men en ting er sikkert, den online markedsføring har overtaget.

Vi ved alle, at den moderne dansker er super-omstillingsparat og det gælder både vores færden og helt biologisk set. Hvis man som mennesker bliver udsat for noget koncentreret i en længere periode, så bliver vi med tiden resistente. Det er netop dét flere virksomheder og eksperter frygter, at danskerne er ved at blive, overfor den digitale markedsføring.

Forbrugerne har opsat et filter, hvor reklamerne har svært ved at smutte igennem. Men handler det i bund og grund om en dårlig segmentering?

Hvis vi læser nyheder på nettet, er der ofte en del bannerreklamer, som ikke nødvendigvis er målrettet den enkelte forbruger. Det er dem, som nemmere og nemmere bliver filtreret fra, og ikke længere kan fjerne forbrugerens fokus på, hvad de reelt er igang med.

De gennemgående temaer

Før i tiden var den måske kun enkelte virksomheder der benyttede sig af bannerreklamer og online markedsføring – virksomheder, der normalt befandt sig i de samme brancher. Nu indeholder internettet et væld af reklamer fra alle mulige brancher.  ALLIGEVEL er der tre brancher der dominerer særligt på bannerreklame-fronten. Det er måske ikke de brancher vi elsker aller mest, men det er de tre brancher, som er absolut bedst til det de gør.

Spilbranchen

Ordet spil har den fordel, at vi allerede, når vi hører det, forbinder det med noget afslappende og positivt. Men for eksempel har man inden for videospil været rigtigt dygtige til at finde på navne, der fænger og signalerer præcist, hvad brugerne kan forvente. Desuden har videospilsproducenterne været dygtige til at bruge visuelle elementer i deres markedsføring som for eksempel trailere ligesom vi ser det i filmverdenen.

Content marketing bruges også af diverse sider, som for eksempel den populære bet365 casino, som vi alle har set både i fjernsynet og på nettet. Det handler om at opbygge en loyalitet hos kunderne og her spiller den digitale markedsfæring en stor og vigtig rolle. Her bruger man for eksempel kampagner med indbetalingsbonusser, velkomstbonusser og gratis spins til nye kunder samt VIP-klub og god kundeservice til de eksisterende kunder.

Fitness og sundhed

Sundhed og Fitness fanger de flestes opmærksomhed. Det ligger helt enkelt til grund for, at det fylder rigtig meget i vores kultur. Der er et kæmpe fokus på sundhed og skønhedsidealer i vores samfund og derfor er det langt nemmere at fange forbrugernes opmærksomhed.

Sundhed og fitness er som skabt til content marketing og de er også en af de mest succesfulde brancher inden for denne disciplin. Der er en masse god markedsføring at hente på nettet og særligt sociale medier, hvor influencers lever af at præsentere dig for den perfekte livsstil. Både større virksomheder og enkeltmandsvirksomheder kan for eksempel bruge en Instagramkonto til at #hashtagge kampagnekoder, udfordringer til vægttab eller fitnessmål.

Underholdningsindustrien

Underholdningsbranchen er også noget der bidder mere og mere fast i os. Flere og flere særligt unge elsker at tage ud og lave noget med venner og familie. Kulturoplevelser er på vej tilbage på tapetet.

Det kommer måske som en mindre overraskelse, at underholdningsindustrien er en af de førende industrier på netop dette område. Men det betyder jo ikke, at vi ikke kan lære noget nyt af det. Musik-, film, teater- og -bogbrancherne har – eller bør i hvert fald have – en tilstedeværelse på enhver platform på nettet.

 

Summary
Er bannerblindhed reelt en ting – lær mere her
Article Name
Er bannerblindhed reelt en ting – lær mere her
Description
Online markedsføring fylder mere om mere i vores færden på nettet. Det er sjældent vi tænker så meget over det mere, som da det først blev en ting. Er forbrugerne…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 24 jul 2020 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.