Forside » Gæsteindlæg

E-handel har aldrig været bedre

E-handel har mere eller mindre eksisteret lige siden fødsel af internettet, og det har gennem årerne været lidt af en kamp. De første år var der rigtig mange risikable e-handelshjemmeside, som forsøgte at snyde forbrugerne, men efterhånden som internettet har udviklet og forbedret sig, så har e-handel gjort det samme.

Der er i dag uendelige hjemmesider, som beskæftiger sig med e-handel, og det kan være svært at finde den bedste. Hvis du som forbruger gerne vil købe en computermus, så vil en søgning giver dig et resultat på flere tusind forskellige hjemmeside, hvor du kan købe computermus. Men hvordan kan det egentlig være at så mange e-handelshjemmeside kan eksistere samtidig?

Konkurrence

E-handel er et åbent markedet, alle med internet og en computer kan oprette en hjemmeside, som handler diverse produkter, og det er der også rigtig mange, som har gjort gennem årerne. Det betyder at alle hjemmesiderne konkurrerer med hinanden eksternt, og de er derfor nødt til at gøre deres hjemmeside unik fra alternativerne, da de ellers hurtigt går hen og uddør i det frie konkurrencemarked.

Niche handel

For at overleve den hårde konkurrence, så havde mange hjemmesider forhen fokus på at være de billigste. Men dette er ikke nødvendigvis nok i dag, da design, brugervenlighed og produktudvalg vægter mindst ligeså meget. Hvis man kigger på en virksomhed som nordtrend, som startede som en ganske lille virksomhed, men den i dag er den af de større. Så er det tydeligt at én af grundene i nordtrends store succes skyldes produktudvalget.

Hos nordtrend har de nemlig nøje udvalgt deres varesortiment, man kan lynhurtig finde et produkt, som man faktisk ikke rigtig vidste man havde behov for. Og det er ment aldeles positivt. Nordtrend har nemlig rigtig mange produkter, som man ikke finder på andre e-handelshjemmesider. Det ligger måske lidt i navnet trend, altså at nordtrend forsøger at holde sig opdateret med de nordiske tendenser, og det afspejles uden tvivl i deres produkter.

Kunden har altid ret

Gennem årerne er det gået op for e-handelsvirksomheder at kundernes tilbagemelding er utrolig vigtigt for at overleve konkurrencemarkedet. Hvis ens kollega fortæller om en hjemmeside de har handlet på, og at leveringstiden var utrolig langsom, så vil man selv være tilbageholden for at handle på den hjemmeside. Dette gælder selvfølgelig også omvendt, hvis ens kollega har haft en fremragende oplevelse med handlen, så er man mere tilbøjelig til at benytte sig af samme hjemmeside.

Det har også resulteret i oprettelsen af hjemmesider, som udelukkende leverer tilbagemeldinger fra brugere til virksomhederne. Denne typer hjemmeside er helt essentiel for at brugere kan dele deres oplevelser, og virksomhederne ikke undertrykker og censorer negative tilbagemeldinger.

Man kan kun respektere virksomheder, som tager kundetilbagemelding til hjertet, og rent faktisk lytter samt gør plads til forbedringer. Bl.a. er nordtrend velkendt for at lytte til både negative og positive tilbagemeldinger, og derefter justere i de områder, hvor der er behov for forbedringer. Hvis man er kunde, så skal man dog også huske at der altid kan ske fejl, og det er ikke altid virksomhedens skyld. Hvis der er leveringsproblem, så kan det sagtens skylde leveringsfirmaet, og dernæst skal virksomheden selvfølgelig overvejer fremadrettet samarbejde med det leveringsfirma.

Summary
E-handel har aldrig været bedre
Article Name
E-handel har aldrig været bedre
Description
E-handel har mere eller mindre eksisteret lige siden fødsel af internettet, og det har gennem årerne været lidt af en kamp. De første år var der rigtig mange risikable e-handelshjemmeside,…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 15 dec 2018 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.