Den ultimative guide til din Facebook-annoncering
Har du også uden held prøvet kræfter med Facebook-annoncering? Bare rolig, du er bestemt ikke den eneste. Selvom Facebook efterhånden er et gammelt fænomen, er det stadig forholdsvis nyt annonceringsregi.
Det betyder, at mange folk stadig ikke helt har tilegnet sig den fulde forståelse for de mange muligheder. Det er selvfølgelig umuligt at give den fulde forståelse gennem en artikel, men det vil helt sikkert hjælpe dig et stykke af vejen. Derfor bliver du i det der følger guidet gennem best practices i Facebook-annoncering.
Udarbejd en konkret strategi for dine kampagner
Alt for mange udarbejder en generisk strategi for alle deres kampagner, eller endnu værre, tænker slet ikke på at udarbejde en strategi.
Det er ekstremt vigtigt, at du udarbejder en konkret strategi, hvis du vil have succes. Der er nemlig stor forskel på, hvordan strategien skal se i forhold til konteksten af dine operationelle processer.
Eksempelvis, hvis du er en servicevirksomhed, der beskæftiger sig med udformningen af en lejekontrakt, og der derved er en lang købsbeslutningsproces, skal du udarbejde en meget anderledes strategi end, hvis du sælger et meget mere simpelt produkt som madrasser.
Hvis du arbejder med et mere komplekst med en lang købsbeslutningsproces, kan du ikke regne med, at folk køber dit produkt efter at have set annonce på Facebook, hvorfor den overordnede strategi skal gå ud på at skaffe leads, så personerne bliver en del af dit retargeting flow.
Konkretisering af målgruppe
Det er meget ofte det første, man hører, når man læser marketing – kunderne er det første og vigtigste, er præmissen.
Mange begår den fejl at være alt for uklare og upræcise i deres segmenteringsproces af målgruppen. Det er meget bedre at have en lille målgruppe, der er meget relevant, for det du udbyder end at have en stor målgruppe, hvor mange aldrig har nogle chance for at konvertere.
For at få en præcis målgruppe skal du gøre brug af Facebooks mange segmenteringsmuligheder. Disse bliver flere og flere og er noget mange negligerer.
Du kan også gøre brug af lookalike-målgrupper. Du laver lookalike-målgrupper ved at smide dine allerede eksisterende kunder ind en Facebook algoritme, som regner ud hvilke personer på Facebook, der minder mest om disse eksisterende kunder.
Hvis du eksempelvis sælger robotstøvsugere og andre former for støvsugere, finder Facebook simpelthen de personer, der minder mest om dem, der allerede har købt en af dine støvsugere, og som derved er mest tilbøjelige til at konvertere.
Dynamisk retargeting
De fleste kender til retargeting, men det er langtfra alle, der benytter sig af den mere komplekse dynamiske retargeting. Til dem der ikke allerede ved, hvad retargeting er, så er det en måde, hvorpå du kan annoncere mod folk, der allerede tidligere har vist interesse i din virksomhed.
Tags |