De bedste marketingkanaler i 2020
Annonce
Har du en virksomhed der ønsker at få sine produkter ud i hænderne på flere kunder, så er det helt sikkert en god idé at kigge på sin markedsføring. Vi befinder også heldigvis i en tid, hvor der er utallige muligheder – ikke bare når det kommer til markedsføring, men også til forretningsmuligheder generelt. Yderligere så har vi al den information vi har brug for, lige ved hånden, og derfor er har det aldrig været nemmere at skabe og udvikle sin forretning end nu.
Med online markedsføring kan du nå utroligt langt, og hvis du har kapitalen til at køre en gennemført indsats på den digitale markedsføring, så er der efterhånden ingen grænser for, hvor meget det kan booste din afsætning.
Men hvilke kanaler er mest profitable? Det kan være svært at vælg den rette strategi og kanal, som passer bedst til den enkelte virksomhed, og derfor er der mange virksomheder som har folk ansat til netop dette, eller i hvert fald hyrer et marketingbureau som derved har styr på det.
SoMe annoncering
Der hersker ingen tvivl om at annoncering på Facebook og Instagram er utroligt populært, og du kan nå ud til et meget stort og meget præcist segment, hvorfor det helt sikkert er noget de fleste virksomheder skal overveje – specielt B2B virksomheder.
Fordelen ved at annoncere på sociale medier er, at de fleste befinder sig på de sociale medier, og de algoritmer der benyttes til at target målgruppen, er efterhånden så gode, at du virkelig kan nå en skræddersyet målgruppe – hvorfor produkter indenfor en speciel niche speciel kan markedsføres på de sociale medier.
Yderligere så kræver det ikke mange timers øvelse, før man reelt set kan sætte en annonce op på egen hånd, men det er dog stadigvæk vigtigt at man får styr på hvad man laver, ellers kan pengene hurtigt være skyllet ud i toilettet. Det kan nemlig koste mange penge at annoncere på Facebook og Instagram, men gøres det ordenligt så er det i langt de fleste tilfælde pengene værd.
SEO
SEO er noget alle virksomheder med en online tilstedeværelse bør gøre noget ud af. Søger man et produkt som forbruger, så er den typiske adfærd at google sig til det. Derfor er det altså utroligt værdifuldt at gøre noget ud af SEO, så man indhente organisk trafik og kunder. Har du ikke helt styr på SEO selv, så bør man hyre et bureau, som ofte tager et fast månedligt beløb for at håndtere dine sider. Ofte er det alle pengene værd.
Der findes selvfølgelig også Ads på Google, og de kan være meget værdifulde, men her gælder det specielt om at have styr på hvad man laver, for ellers kan de penge også hurtigt være spildt. SEO er lidt mere overskueligt, og mere skånsomt overfor eventuelle fejl.
Influencer
Til sidst så har vi influencers. Dette er blevet en meget populær form for markedsføring, og er vokset helt vildt over de seneste år, og det er ikke helt uden grund.
Det reach en influencer svinge som regel, og prisen sættes også herefter – ofte er det dog meget stort. Yderligere så kan man også vælge influencers med en specifik målgruppe som ”tilskuere”, og dermed ramme sin målgruppe ret godt. Som influencer der promoverer et produkt, giver man yderligere publikum en form for ”accept” af produktet.
Tags |