Forside » Sidens nyheder

Bruger du SMS til at nå dine kunder?

Vi ønsker ikke at tale med flere telefonsælgere over mail. Og vi får hver dag mange hundrede mails, hvis vi tæller dem med, vores spamfilter forhåbentligt lykkes med at sortere væk for os.

Men hvad med SMS’er?

SMS’er er langt fra døde og overtaget af Facebook Messenger.

De kan være en smart måde for dig at holde dig i kontakt med dine kunder på. Du kan nemt automatisere udsendelsen af SMS’er med en SMS gateway som Inmobile. Vi giver her et par eksempler på, hvornår det er nyttigt i din virksomhed:

Bestilling af mad

Bestiller du mad online med en portal som Hungry.dk, ønsker du at få at vide, når bestillingen er bekræftet og maden er på vej. Har du først bestilt din pizza, skal det gå stærkt.

Det samme gælder for alle andre typer af restauranter.

Hvis du booker et bord på MASH, vil du få adskillige påmindelser om din tid. MASH gør dette for at mindske andelen af kunder, der ’glemmer’ deres tid og derved optager et bord, restauranten ingen omsætning opnår på. Det er den type af kunder, der er dyrest at have i en forretning og hvis mængde derfor skal søges minimeres hurtigt.

Tandlæge

Som tandlæge eller anden behandler er det oplagt at benytte SMS’er til at minde dine kunder om deres aftale.

Har du lavet en aftale med en kunde, og glemmer vedkommende aftalen, er tiden spildt. Du har ikke mulighed for øjeblikkeligt at booke ind med en anden kunde.

Med SMS’er mindsker du andelen af kunder, der glemmer deres tid og øger derved omsætningen i din virksomhed. SMS’er er allerede integreret i systemer som Terapeut Booking. Bruger du et system uden de automatiske påmindelser integreret, kan du med en gateway normalt integrere direkte med et API. På denne måde bliver udsendelsen automatisk. Din forretning kan aldrig skalere, hvis du skal lave manuelt arbejde af nogen reel art.

Almindelig webshop – Påmindelser

Også hvis du har en almindelig webshop giver det mening at integrere SMS’er.

Her har du mulighed for at:

  • Sende ordrebekræftigelser
  • Påmindelser om at ordren nu er afsendt
  • Eventuelt at sende en SMS ud med opfølgning og anmodning om en anmeldelse på Trustpilot eller lignende

Du kan finde flere idéer til din online markedsføring og SMS-markedsføring med leadsonline.dk – en blog om online leadgenerering.

Vær opmærksom på det juridiske aspekt af at sende SMS’er. Du må ikke sende markedsførings-SMS’er uden at have fået tilladelse til det. Danske Smartguy har fået en kæmpe bøde på 800.000 kroner for at sende SMS’er til personer, der ikke på forhånd havde givet eksplicit tilladelse til at gøre netop dette. Undgå at falde i samme fælde og sørg for dine tilladelser er i orden forinden du begynder at udsende.

Summary
Bruger du SMS til at nå dine kunder?
Article Name
Bruger du SMS til at nå dine kunder?
Description
Vi ønsker ikke at tale med flere telefonsælgere over mail. Og vi får hver dag mange hundrede mails, hvis vi tæller dem med, vores spamfilter forhåbentligt lykkes med at sortere…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 30 maj 2016 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Martin M. Jørgensen

Comments are closed.