Forside » Sidens nyheder

3 tips: Få flere til at trykke på ”Køb” i din webshop

Om din webshop er en succes eller ej afhænger i sidste ende af salget.

Et godt mantra inden for forretning – også ecommerce – hedder da også ”sales cure everything”.

I denne artikel kigger vi på 3 ting, der kan bidrage til at vækste salgstallene i din egen webshop.

Brug et par minutter på at læse dem – måske en af de her ting er dét, der skubber dig over stregen og sikrer tusindvis af kroner i omsætning i resten af 2016:

Send mail til de, der har lagt noget i kurven

Måske er det 1/3 eller ½ af alle de, der lægger noget i kurven på din webshop, der ikke ender med at købe noget alligevel.

Nogle brugte bare indkøbskurven som en inspirationsliste, mens andre faktisk ønskede at købe – blot for at blive afbrudt af aftensmaden og kollegaen.

Ved at sende disse en mail kan du sikre, de mulige salg også bliver realiseret.

Processen kan automatiseres.

Husk at skrive ind i betingelserne for brugen af siden, du gerne må sende e-mails, hvis en person tilføjer noget til kurven, men ikke køber. Ellers kan det være mod reglerne i markedsføringslovens § 6 om spam.

Hvis du er en modeportal som Liked.dk, har du ikke de samme muligheder for at sende mails ud, da folk ikke checker ud hos dig. Få i stedet dine brugere til at oprette en profil og send jævnlige mails med de produkter, der er vist interesse for.

Retargeting med relaterede produkter

Når vi taler om retargeting på kanaler som Display-netværket på AdWords eller Facebook, er det normalt for de produkter, personen har vist interesse i, men endnu ikke har købt.

Men glem ikke også at vise annoncer til de, der allerede har købt en gang.

Du skal blot vise dem annoncer for andre produkter.

Dette er særligt nemt, hvis du er en nichebaseret shop og sælger én type af produkter. Som eksempel kan det danske kjoleshop Dressme.dk vise annoncer for relaterede kjoler, har du først købt en – og er tilbuddet godt nok, slår du måske også til.

Husk muligheden for at lave ”dynamisk” retargeting på Facebook, hvor du viser annoncer for de præcise produkter, en given bruger har vist interesse for.

Vis anmeldelser på ”Checkout”

Checkout-siden er måske den vigtigste på hele din webshop.

Det er her, du skiller fårene fra bukkene – det er her, du finder ud af om dine besøgende bare har ’oset’ rundt, eller om de faktisk har intentioner om at købe dit produkt.

Derfor bør du også lægge godt med energi i at optimere netop denne side.

Et godt sted at starte er ved at vise anmeldelser på Checkout-siden. Med anmeldelser fra glade kunder viser du dine mulige kunder, at andre danskere har købt her i forvejen og har været glade for forløbet.

Vi bliver mere trygge ved at udføre en given handling, hvis andre har været os i forkøbet og ”testet” den for os.

Derfor er anmeldelser på Checkout også en effektiv måde at hæve din konverteringsrate på.

Summary
3 tips: Få flere til at trykke på ”Køb” i din webshop
Article Name
3 tips: Få flere til at trykke på ”Køb” i din webshop
Description
Om din webshop er en succes eller ej afhænger i sidste ende af salget. Et godt mantra inden for forretning – også ecommerce – hedder da også ”sales cure everything”.…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 3 sep 2016 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Martin M. Jørgensen

Comments are closed.