Forside » Sidens nyheder

3 klassiske IT-fejl, nystartede virksomheder begår

De første par år som iværksætter er notorisk hektiske, og det er næsten umuligt at gøre alt rigtigt. For at komme helskindet igennem denne fase er det om at holde tungen lige i munden, lave forarbejdet, have en god opsparing og være proaktiv.

Især, når det kommer til IT, er det vigtigt, at du ikke springer over, hvor gærdet er lavest. Vi lever som bekendt i en digital verden, og som virksomhed skyder du kun dig selv i foden ved ikke at have udstyret i orden og udnytte internettets potentiale til det fuldeste. Næsten lige meget, hvad du sælger, vil alle dine mest succesfulde konkurrenter have en stærk online tilstedeværelse. Så for at overhale dem er du selvfølgelig nødt til at gøre det endnu bedre.

Her i artiklen vil vi gennemgå tre fejl relaterede til IT og online markedsføring, som vi typisk ser uerfarne erhvervsdrivende begå – og hvad du kan gøre for at undgå selv at falde i disse fælder.

Forsøger at løse alting selv

Medmindre, din virksomhed er baseret på IT-løsninger eller support, så er du sandsynligvis ikke ekspert på området – og det er det heller ikke meningen, at du skal være. Myten om, at den perfekte iværksætter både er sælger, produktudvikler, SEO-specialist, kundeservicemedarbejder, IT-support, rengøring – you name it – i én person lever ganske vist stadig i bedste velgående. Men som du helt sikkert har erfaret, så er det simpelthen bare ikke realistisk i virkeligheden. Og hvis du alligevel forsøger at gøre alting selv, vil det være umådeligt svært for dig at fokusere på at gøre noget som helst ordentligt og med den omhu, det kræver at skabe kvalitet.

I stedet handler det om at vide, hvornår du har brug for hjælp. Som iværksætter skal du nemlig ikke blot være alsidig – men også kunne spotte og hyre folk, der har talent for det, du selv er udfordret på. For at vende tilbage til IT, så er det f.eks. de færreste keramikere, der også er fantastiske til computer-reparation, kodning, SoMe, osv. For dem handler det om at finde de rette folk til at hjælpe med IT-udfordringer, så de kan fokusere på at gøre, hvad de gør bedst.

student-g6adec0212_1920

Glemmer, hvem de skriver til

Mange, der markedsfører online for første gang, glemmer at justere deres sprog til platformen. Især, hvis du kommer fra et universitetsmiljø, er det let at komme til at skrive en roman om hvert af dine produkter, virksomhedens historie og dens mission. For i dine øjne er hvert et ord uden tvivl vanvittig interessant viden – men desværre er det langt fra altid tilfældet, hvis du spørger potentielle kunder.

Tænk på det sådan her: Hvad kigger du selv efter, når du søger efter et produkt på Google og skal vælge en hjemmeside at købe det på? Chokerende få mennesker klikker videre fra side 1, og derfor er det uhyre vigtigt, at du gør alt i din magt for at rangere højt – med alt, der dertil hører af korte sætningslængder, de rette søgeord, korte afsnit, osv. Læs yderligere om brugervenligt indhold her for at blive klogere på, hvad du kan gøre bedre. Det tager tid at mestre den skrivestil, der får din side på tops på søgemaskiner – men det kan helt sikkert betale sig at give den en ekstra skalle.

Baserer virksomheden på én SoMe-kanal

I denne tidsalder virker det umiddelbart som det nemmeste for f.eks. selvstændige kunsthåndværkere og skræddere at bruge Instagram som deres primære salgsplatform. Men hvis din virksomhed skal være fremtidssikret, kan vi dog ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at have et domæne, du selv ejer.

Når du driver forretning på en anden virksomheds platform, står det nemlig dem frit for at regulere dig, som de vil – og hvis de beslutter, at du bryder deres retningslinjer, kan du hurtigt komme til at stå uden indtægtskilde uden, at du kan gøre noget ved det. Derfor vil den sikreste løsning altid være at promovere dine varer på sociale medier og så omdirigere kunder til din egen hjemmeside for at købe dem.

 

Summary
3 klassiske IT-fejl, nystartede virksomheder begår
Article Name
3 klassiske IT-fejl, nystartede virksomheder begår
Description
De første par år som iværksætter er notorisk hektiske, og det er næsten umuligt at gøre alt rigtigt. For at komme helskindet igennem denne fase er det om at holde…
Author
Publisher Name
IT-Artikler.dk
Publisher Logo

Tags

Skrevet d. 13 jul 2022 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.