Forside » Sidens nyheder

Derfor er SEO vigtigt for din virksomhed

SEO – en forkortelse af Search Engine Optimization – er mere end et buzzword, som sælgere bruger for at lokke dig til at købe deres marketingydelser. En god, helhedsorienteret og fremtidsrettet SEO-indsats kan nemlig gøre mirakler for dit website og din virksomhed.

En SEO-indsats indebærer mange facetter, og det kan være overskueligt som enkeltperson at gå i gang med at søgeoptimere sit site. Oftest kan et SEO bureau være en stor hjælp, men det kræver også, at du er villig til at punge ud for at få professionel hjælp.

Det er op til dig, om du selv skal gå i gang med SEO, eller om du skal involvere et bureau. Vigtigst er dog, at du har en fornemmelse af, hvad SEO er, og hvad en SEO-indsats indebærer. Neden for uddybes disse to punkter.

 

Hvad er SEO, og hvorfor er det vigtigt at vide, hvad det er?

SEO, en forkortelse af Search Engine Optimization, er et redskab, som bruges af webadministratorer, -designere og -udviklere til at synliggøre et website eller en webshops egenskaber over for søgemaskinernes krav.

Formålet? At blive vist på side 1 af søgeresultaterne så søgemaskinebrugere ser dit website eller din webshop, før de ser konkurrenternes.

SEO handler i bund og grund om at optimere dit website og dens indhold, så den bliver mere synlig og relevant på de søgeord, som din målgruppe søger på. For jo højere placering dit website får Google, jo flere besøgende sendes videre til dit site. Og jo flere besøgende på dit website, jo større chance er der for konverting og salg.

SEO øger altså værdien for dig og dine kunder – du sælger flere produkter, og dine kunder finder, hvad de leder efter.

 

SEO – en indsats der først giver afkast efter måneder

Det er vigtigt, at du tilgår SEO som en langsigtet indsats. Resultaterne af din SEO-indsats kan ikke nødvendigvis ses, før der er gået et par måneder, men til gengæld kan din indsats fortsat give resultater, længe efter du har søsat din SEO-strategi. Dette er i modsætning til annoncer i tv og radio, som kun giver afkast, mens de har sendetid.

Når Google ser på, om dit website er relevant i forhold til en søgning, er der mange aspekter, som har indflydelse på dit sites ranking. Derfor der det vigtigt, at du forstår at kombinere onsite SEO og ekstern SEO. Onsite SEO handler om de ting, du kan forbedre på dit eget site, og ekstern SEO handler om de tiltag, du kan lave, men som berører dit site indirekte. For eksempel er linkbuilding en ekstern SEO-aktivitet.

Ca. 80 % af alle søgninger i verdenen foregår via Google, og Google holder derfor titlen som mest anvendte søgemaskine i verdenen. Hvor danskerne før i tiden gik ind i fysiske butikker for at kigge sig omkring og købe varer, tyer de i højere grad til internettet og webshops i dag, når de skal sammenligne priser og finde produkter.

For at du kan få succes med SEO, er det vigtigt, du kender din målgruppe godt. Du skal finde ud af, hvilke søgeord de bruger, når de søger efter dit produkt eller din ydelse. Når du har afdækket dette, kan du målrette din kommunikation til dine kunders behov.

Med SEO kan du derfor nå dine kunder og påvirke dem, så de vælger dig frem for konkurrentens webshop eller en fysisk butik. Indsatsens kan dog være svær og tidskrævende, men er du vedholdende, belønnes du med flere besøgende og mere salg til gavn for dig og din virksomhed.

Tags

Skrevet d. 21 feb 2018 - 1 Kommentar

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

1 Kommentar »