Forside » Gæsteindlæg

E-handel er uundværligt for danske virksomheder

Flere og flere benytter sig i dag af E-handel som en fast bestanddel af deres hverdag. Det er smart, hurtigt, praktisk og ofte lidt billigere end at handle i de fysiske butikker, og du får desuden mulighed for at slippe for de lange køer i forretningerne ved myldretid. Gennem E-handel er det blevet muligt at bestille alt fra dagligvarer, tøj og møbler til værktøj på alle tider af døgnet hjem til din hoveddør. E-handel bidrager derfor til at gøre den travle hverdag lidt lettere.
Hvis du ejer en virksomhed, eller blot synes udviklingen i E-handel for forretninger er interessant, så er du kommet til det rigtige sted. Digitaliseringen af den traditionelle måde at handle på har rigtig mange fordele, som store dele af den danske befolkning har gavn af. I takt med, at E-handel er i stor vækst, er det vigtigt at huske på, at det dog også stiller store krav til de forskellige virksomheder, som skal kunne følge med i den teknologiske udvikling i samfundet.
En virksomhed i vækst skal kunne håndtere de dagligt store mængder kundedata og personlige oplysninger, og her spiller særligt anvendelsen af kunstig intelligens en stor rolle. Kunders oplevelser på forskellige webshops bliver i dag gennem forskellige programmer personaliseret. Gode kundeoplevelser er altså væsentlige for virksomheder – det gælder for både købsoplevelse og selve betaling af en kundes varer.
Hvad er vigtigt, når man opretter en webshop?

En god og overskuelig webshop er både til gavn for kunden og virksomheden. Derfor er et af de første trin til at oprette en webshop at vælge og oprette et webshop-system, der hjælper med bl.a. ordrehåndtering og salg af varer. Desuden giver disse systemer en virksomhed mulighed for at styre alt fra design til sikker lagring af egne data og personlige kundeoplysninger. Sådanne systemer har grundlæggende set samme formål, men forskellige fremgangsmåder, hvor det for en virksomhed er vigtigt at vælge et system, der passer dennes specifikke præferencer og behov. Eksempler på to populære og fleksible platforme, hvor virksomheder ofte opretter sig i et webshop-system er WooCommerce, Prestashop og Magento.

Når en forretning er oprettet i et webshop-system, er det næste trin for en virksomhed ofte at have styr på valget af betalingsløsning, som skal integreres i webshoppen, og skal kunne arbejde sammen med det valgte webshop-system. Der er et væld af muligheder, når det kommer til udbyder betalingsløsninger herunder smsbetaling m.m., men et eksempel på en virksomhed, der tilbyder betalingsløsninger er Yourpay. Hos Yourpay kan du få én samlet pakkeløsning, der kan skræddersyes specifikt til din webshop. Læs mere om Yourpays løsning her  Valget af betalingsløsning afhænger dog for flere forretninger af både budgettet og om forretningens mængde af udenlandske kunder. Derudover skal valget af en betalingsløsning være i overensstemmelse med de betalingsmidler, som kunderne typisk foretrækker. På den måde styrkes også kundens købsoplevelse, og denne bliver mere personaliseret.

Vi håber, at du med denne artikel har fået inspiration til valg af webshop-systemer og betalingsløsninger, eller har fået et indblik i, hvorfor E-handel har stor betydning for forretninger.

Tags

Skrevet d. 14 feb 2018 - Ingen Kommentarer

Skrevet af IT-Artikler.dk

Webmasteren på IT-Artikler.dk har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg og teamet bag har altid interesseret os for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.